Інтерактивний семінар-практикум

«Соціо-ігрова технологія як стратегічний орієнтир педагога в сучасному освітньому процесі»

У час нестримного прогресу та інформаційних технологій сучасні дошкільники вирізняються інтелектуальною та емоційною своєрідністю. Тому для їх виховання актуальним є правило: чим менше ми керуємо дітьми, тим більш активну позицію в житті вони займають. Реалізація даного правила неможлива без переосмислення методів організації сучасного освітнього процесу. На наш погляд, значні можливості у досягненні цієї мети належать інтерактивному навчанню, яке передбачає перш за все навчання діалогу, в ході якого досвід кожного є основним базисом пізнання, відбувається активна взаємодія учасників освітнього процесу з метою взаєморозуміння та спільного розв’язання педагогічних завдань. Сприяють цьому розвивальні педагогічні технології, зокрема соціо-ігрова, яка розвиває дитину в ігровому спілкуванні з однолітками і пріоритетами для якої є свобода вибору, дій, думок. Метою застосування соціо-ігрових технологій в розвитку дітей дошкільного віку є організація власної діяльності дітей в атмосфері взаєморозуміння.

Соціо-ігрова технологія – це система педагогічних впливів, яка базується на взаємодії дітей у мікрогрупах (малому соціумі) та мікрогруп між собою за посередництва гри, де педагог виконує роль порадника, наставника, а дитина утверджується як затребувана особистість.

Проведений в ЗДО інтерактивний семінар-практикум «Соціо-ігрова технологія як стратегічний орієнтир педагога в сучасному освітньому процесі» сприяв підвищенню професійної майстерності та творчого потенціалу педагогів в процесі активного педагогічного спілкування з питань застосування соціо-ігрових технологій в роботі з дошкільнятами.

На семінарі учасники під час «хвилинки активного спілкування» обговорили завдання соціо-ігрових технологій, проаналізувати основні види соціо-ігрової взаємодії дорослого та дитини, пригадали правила і умови, на яких побудовані соціо-ігрові технології, послідовність введення ігор соціо-ігрової спрямованості. Вихователі Кушнірчук Н.Я. та Корнійчук І.В. провели майстер-клас, в ході якого педагоги побували в ролі ігромайстрів, створюючи нову гру на основі відомих (за ігровою технологією М. Шутя) різними методами, а саме: «зміни назви», «введення додаткових обмежень», «методом ускладнення» тощо. А ще учасникам було запропоновано уявити себе дітьми і пограти в ігри в такій послідовності, які пропонують автори даної технології, а саме: «Вийди в коло» (вступна, спрямована на створення робочого настрою), «Розрізна картинка» (об'єднання дітей в мікрогрупи), «Склади вірш, використовуючи 4 слова» (спільна творча діяльність в мікрогрупі, розвиток уяви) тощо.

У підсумку учасники семінару заявили, що саме завдяки зазначеній технології зміни відбуваються в житті і дітей і педагога. Вихователь змінює манеру спілкування з дітьми: не «навчати», а слухати і чути вихованців, довіряти їм, надавати право самим учитися. Не бути ініціатором усього і вся, а доповнювати власною ініціативою ініціативу дітей.

д .а

.л .в

Налаштування доступності
Налаштування контрасту
Розмір шрифту
Міжбуквенний інтервал
Міжстрочний інтервал
Зображення
Шрифт
Скинути налаштування